Koncept bilder
På tal om projektet hade vi möte med lärarna idag angående just det. Efter en del kritik förbättrade vi sturktur för vårt fortsatta arbete och satte upp en deadline tills på fredag. Både jag och den andre grafikern i gruppen, David, är klara med vårt arbete. Jag har iof en bild kvar att göra men den kommer inte att ta speciellt lång tid att färdigställa imorgon.
Bilder från spelet Lonely Town
var i Köpenhamn förra veckan och gick på seminariumet Free to Play arangerat av den danska utbildningsorganisationen DADIU. Föresläsningarna hölls på IT univeritetet och det var ganska intressant. Träffade en trevlig danska kille som hette Jacob och hans kursare som har varit leveldesigner på IO-interactive. Det var shyst och jag gillade speciellt föredraget av Dan Moskowitz som var med och skapade SPORE samt Gorma Lai som berättade om det kommande spelet The Ark som verkar coolt.
Har suttit de senaste två timmarna med "Learning Autodesk Maya 2008: Foundation" och gjort karaktären BigZ från filmen "Surfs Up". Min tappning av honom ger ett betydligt mer ondskefullt och biffigt intryck än orginalet. Har inte sett filmen men spelade demot till Surfs Up spelet på X-box. Det var sådär, ganska kul men svårt att se något sammanhang i vilka knappar som trycktes på och vilka trick min pingvin gjorde.
Big Z, en elak jävel.
Vi har börjat med en bra gruppövning i klassen på kvällarna. Varje dag när vi inte har massa att göra sätter vi oss i en timme och gör en speedpainting av någonting som vi tycker är svårt att rita. I går var det hästar, något jag alltid har haft svårt för tillsammans med flera andra ur klassen tydligen. Det gick inget vidare och jag fick börja om efter ett tag eftersom mitt första försök gick helt åt skogen. Blev dock ganksa nöjd med den här.
Lite mörk
Yes, det var allt för ikväll. Imorgon kommer jag att sitta med karaktären hela dagen så det är bäst att cykla hemmåt och få lite sömn.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar