söndag 20 juli 2008

Fine Steel Shiv

Tänkte släga upp ett par bilder på min första vapenmod till Oblivion som jag gjorde för ett tag seda. Jag upptäkte att en NPC i fängelset anföll mig om hans celldörr var öppen och jag försökte fly - utan att spoila allt för mycket så handlar det om en vakt som har hamnat i fängelse, därför är han fortfarande fientlig mot kriminella - ironiskt nog kan man tycka eftersom att han sitter i samma fängelse. Efter en hård men jämn knytnävsmatch i fängelset bestämde jag mig därför att göra saker lite mer intresant och gömma ett gäng sk. "shivar" (hemmagjorda knivar) i cellerna.

Här är ett par bilder ur spelet. Shiven är egenligen en återanvänd matknivsmodell från Oblivion som har fått fungera som ett vapen, därav den lite udda fattningen. Vertygen jag använde var samma som i mitt tidigare inlägg om stolen - se här


Lägg märket till namnet - det är en fin shiv


Kanske inte världens mest ergonomiska kniv...


Ett misslyckat försök att överraska fångvaktaren

Inga kommentarer: